Toyota heeft zijn Hilux pick-up gepresenteerd in een nieuwe gedaante: de Champ. Dit is een volledig modulaire auto die met zowel benzine- als dieselmotoren beschikbaar is en waarvan je het koetswerk in alle varianten kunt laten ombouwen.
Precies deze moduleerbaarheid maakt dit model zo verrassend. Natuurlijk is de voorkant niet flexibel en blijft de voorkant gewoon vast. De laadbak kan daarentegen omgevormd worden om zowat elke uitdaging aan te gaan. Zie het als een soort Meccano-wagen. Heb je een kampeerwagen, een foodtruck, een takelwagen of een winkel op wielen nodig? Na enkele uren werk is een transformatie mogelijk. Volgens Toyota zijn de mogelijkheden eindeloos en speelt het merk in op een reële behoefte aan moduleerbare auto’s, vooral in bepaalde regio’s.
Niet voor ons?
Toyota heeft al aangegeven dat de Hilux Champ in heel Azië op de markt komt. Maar de kans is klein dat we deze Hilux ook in onze contreien zullen zien. Om te beginnen omdat de kwaliteit niet voldoet aan wat wij gewend zijn, maar ook omdat de auto niet ontwikkeld werd om aan de Europese emissie- en veiligheidsnormen te voldoen.
Advertentie – lees hieronder verder
Wellicht een spijtige zaak, want voor veel zelfstandigen is deze Hilux best verleidelijk. In zijn basisversie kost hij in Thailand iets meer dan 12.000 euro. Het model wordt aangedreven door een 2.0 of 2.7 benzinemotor (139 of 166 pk) of een 2.4 diesel (150 pk).
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be