1. De elektrische “doorbraak”
Na jaren van (loze) beloften hebben grote merken eindelijk toegegeven aan de vraag naar elektrische auto’s op grote schaal. Met name in het premiumsegment presenteerden Jaguar, Mercedes en Audi hun eerste elektrische wagens. Al zijn die constructeurs lang niet alleen. Denk maar aan Hyundai en zijn elektrische Kona, met nog vele modellen op de planning voor volgend jaar. Het enige wat nu nog rest, is de elektrische auto financieel aantrekkelijk maken en een netwerk van laadpunten die naam waardig te voorzien…
2. Het succes van autosalons (ook van Brussel)
Hoewel steeds meer fabrikanten geen – of amper – interesse tonen in autosalons, blijven bezoekers wél geïnteresseerd. Naar het salon van Parijs zijn meer dan een miljoen liefhebbers afgezakt, naar dat van Genève 660.000 en naar Brussel zo’n 550.000.
3. BMW werd wakker
Advertentie – lees hieronder verder
Na de 2 Active Tourer en een beetje een teleurstellende 5 Reeks, heeft BMW ons in 2018 weer helemaal kunnen overtuigen. Met de nieuwe 3 en 8 Reeks, maar ook met de Z4 en de X5 en X2. We zijn benieuwd naar wat volgt…
4. Grote motoren blijven op post
Een Aston Superleggera die trouw blijft aan de V12, een Bentley die zijn W12 voor niets in de wereld zou veranderen, een Rolls-Royce SUV met een 12-cilinder motor en zelfs een gerestylde Audi R8 die zijn V10 behoudt: ondanks de heersende politieke correctheid wat dikke motoren betreft, lijken constructeurs (voorlopig) stand te houden.
5. De opkomst van CNG
Akkoord, het aantal personenwagens dat in België op CNG rijdt, blijft laag maar er is wel een duidelijke stijging merkbaar. Laat ons hopen dat het netwerk zich verder zal uitbreiden en dat meer en meer mensen voor dit type brandstof zullen kiezen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be