Honda Beat
De Beat was ontworpen door Pininfarina en liet zich aandrijven door een centraal achterin gemonteerde driecilinder met 656 cc en 64 pk. Aangezien deze Honda amper 760 kg woog, ging hij nog vooruit ook…
Daihatsu Copen
Advertentie – lees hieronder verder
Deze coupé-cabriolet was ook in België te koop. Eerst alleen met het stuur aan de rechterzijde en voorzien van een driecilinder turbo (660 cc), later ook met het stuur aan de juiste zijde en met een atmosferische 1.3 in de neus. Een héérlijk bakje, die Copen.
Suzuki Cappuccino
In de Cappuccino lag een 63 pk sterke 657 cc-motor. Slechts een handvol exemplaren van deze Suzuki hebben hun weg naar België gevonden.
Autozam AZ1
Dit was eigenlijk een Mazda, 64 pk ontwikkelend en geïnspireerd door de wondere wereld van manga. De AZ1 – met vleugeldeuren! – bleek een aangename verrassing op de weg dankzij zijn scherpe chassis en zijn beperkte gewicht.
Honda S600
Bekend geworden door de ontwerper Franquin die er de persoonlijke wagen van Robbedoes (Spirou) van had gemaakt, staat de S600 ook te boek als het eerste Honda-automodel dat naar Europa werd uitgevoerd. Onderhuids woonde een 78 pk sterke viercilindermotor geholpen door een kwartet carburateurs. Een echte traktatie!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be