Automarkt

Dertien bedrijven gaan samen waterstof promoten

Dertien grote bedrijven hebben onder de naam “Hydrogen Council” (“Waterstofverbond”) een wereldwijd initiatief gelanceerd om waterstof op lange termijn als de brandstof van de toekomst te promoten.

Nicolas Morlet Nicolas Morlet | Gepubliceerd op 20 jan. 2017 | Leestijd: 1 min

De bedoeling van de vereniging is om waterstof te positioneren als een van de bepalende oplossingen voor de energierevolutie omdat het een schone brandstof is. De leden van dit Waterstofverbond hebben hun ambitie benadrukt om hun investeringen te verhogen in de ontwikkeling en de commercialisering van brandstofcellen en waterstof voor een geschatte totaalwaarde van 1,4 miljard euro per jaar.

Onder deze grote spelers vinden we Toyota, Honda en Hyundai (die alle drie op sommige markten al een productiemodel op waterstof hebben), maar ook BMW Group, Daimler en Kawasaki. De andere leden zijn spelers uit de gas- en petrochemische industrie (Shell, Total, Air Liquide, Linde Group), de mijnbouw (Anglo-American), de energiesector (Engie) en de transportwereld (Alstom).

Advertentie – lees hieronder verder

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon