Automarkt

Hyundai rationaliseert en zet in op de SUV

Hoewel Hyundai wereldwijd fraaie verkoopcijfers kan voorleggen, blijkt de constructeur een zeker niveau bereikt hebben te waardoor de groei (en de bijhorende winst) terugloopt. Deze stagnatie is duidelijk niet naar de zin van de directie die meteen maatregelen neemt.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 30 dec. 2016 | Leestijd: 1 min

De directie van de Koreaanse constructeur heeft beslist om op alle bedrijfsniveaus de kosten te drukken. Premies, salarissen en voordelen voor de bestuurders worden aan banden gelegd en bepaalde werk- en reisomstandigheden worden herzien. Diverse functies vallen ten prooi aan deze snoeioperatie.

Hyundai geeft ook aan de intentie te hebben om het segment van de SUV- en de crossovermodellen verder uit te bouwen. De constructeur meent dat hier een inhaalbeweging noodzakelijk is. Het gamma in de Verenigde Staten en op de nieuwe markten moet zo snel mogelijk uitbreiden. 

Advertentie – lees hieronder verder

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon