De Mercedes EQG staat op de planning van 2024 en moet dus de elektrische variant van de beroemde G-Klasse belichamen. Dat is al vrij groot nieuws, maar er is meer: de EQG zal rond zijn eigen as kunnen draaien, net zoals een tank.
Met behulp van peddels achter het stuur kiest de bestuurder de richting, waarna de techniek het overneemt. Hoewel dit manoeuvre niet bepaald bedoeld is om de banden te sparen, kan het wel nuttig zijn in bepaalde situaties waarin er niet genoeg ruimte is om te keren… En voor zij die niet zo goed kunnen parkeren.
Vier onafhankelijke motoren
De EQG gaat over vier elektromotoren beschikken, één voor elk wiel. Het zal dus een echte 4×4 betreffen die bovendien op een ladderchassis rust – zoals het hoort. Over het gecombineerde vermogen werd jammer genoeg nog niets bekendgemaakt, over de capaciteit van de batterij evenmin.
Advertentie – lees hieronder verder
Zware jongen
Met zijn gewicht van meer dan 3 ton en een Cx zoals van een betonblok zal de EQG een grote accu nodig hebben. Dat zou weleens het batterijpakket van de EQS kunnen worden, goed voor 107,8 KWh.
Als optie verwachten we een siliciumanode met een hoge dichtheid en andere chemische eigenschappen. Meer details zullen druppelsgewijs volgen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be