Actualiteit

Bugatti’s zeer vervuilende W16-motor “nog lang niet op pensioen”

De big boss van Bugatti kondigde aan dat de W16-motor van de huidige Chiron nog lang niet op het punt staat om met pensioen te gaan, ondanks de alsmaar strengere milieunormen. Meer uitleg!

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 1 feb. 2020 | Leestijd: 2 min

Het was met de Britten van Autocar dat Bugatti-CEO Stefan Winkelmann de toekomst van zijn merk besprak. Zoals elke autoliefhebber weet, bevat het Bugatti-gamma al jaren maar één echt nieuw model per keer. In recente termen: de EB110, de Veyron, de Chiron en de Chiron-afgeleiden Divo en La Voiture Noire, waarvan er maar één exemplaar bestaat.

516 g/km CO2

Wat de Veyron en de Chiron in de basis met elkaar gemeen hebben, is de door 4 turbo’s geholpen 8-liter W16-motor die tot wel 1.500 pk sterk is. De topman gaf te kennen dat Bugatti geen “strategische reden” ziet om deze gigantische krachtbron op te geven. Dat dit onderwerp werd aangesneden, is een evidentie: een Chiron heeft een opgegeven gemiddelde verbruiksopgave van 22,5 l/100km (35,2 l/100km in de stad!) gekoppeld aan een CO2-uitstoot van 516 g/km. Extinction Rebellion zou’m zo ontmantelen.

Advertentie – lees hieronder verder

En als Europa beboet?

Die boetes nemen ze er maar bij. Met ‘ze’ bedoelen we natuurlijk het cliënteel want de bedragen doorrekenen in de prijs van een nieuwe Bugatti, zal de VW Groep sowieso. Betalen, zullen zo sowieso.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon