In 2021 is er al heel wat te doen geweest rond laadpalen in België. Da’s enerzijds logisch omdat de verkoop van elektrische auto’s en plug-in hybrides het afgelopen jaar fors is gestegen (in Europa zelfs respectievelijk verdubbeld en verdriedubbeld), en daarnaast raakte bekend dat Octa+ van plan is om de grote laadpalenexploitant Blue Corner van de hand te doen, maar ook dat Vlaanderen een minimum aantal oplaadpunten voor zowel residentiële als niet-residentiële gebouwen gaat verplichten, met een eerste regelgeving die al vanaf 11 maart aanstaande in werking treedt.
Wat EDI betreft, deze firma werkt gezien de link met D’Ieteren al samen met de merken van de VW Group die het laatstgenoemde concern verdeelt. Zo is de Audi-assamblagefriek in Vorst al met EDI-laadpalen uitgerust en we weten ook dat er naast een aantal politiecommissariaten en aan het oefencentrum van RSC Anderlecht exemplaren werden geplaatst.
Op zoek naar een elektrische auto? Die zoektocht start hier
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be