Van Quickenborne wil dus van de tolerantiemarges af, wat wil zeggen dat wie bijvoorbeeld 71 km/u rijdt in een zone 70 ook effectief een boete in de bus zal krijgen als die persoon een flitscamera voorbijrijdt.
Bovendien gaat de minister niet alleen met de flitscorrecties komaf maken, maar ook met de quota’s die bepaalde parketten hanteren (soms worden er flitstoestellen gewoonweg uitgeschakeld als er al “genoeg” bestuurders werden betrapt, nvd) én gaat men nauwgezet opvolgen wie er hoevaak wordt geflitst om hen bijvoorbeeld te verplichten een cursus te volgen. Er zouden namelijk te veel recidivisten zijn die vaak worden betrapt en telkens een minnelijke schikking moeten betalen, maar nooit voor de rechtbank moeten verschijnen.
Nieuwe flitstoestellen
Flitstoestellen worden alsmaar kleiner, zien/kunnen steeds meer en ‘flitsen‘ zelfs niet. Dat daar een stevig prijskaartje tegenoverstaat (zo’n 26.000 euro), mag geen probleem vormen aangezien ze snel terugbetaald zijn met boetegeld. Men zegt dat meer dan 9 op de 10 boetes na snelheidsovertredingen in België netjes worden geïnd.
Bron: Pitlane
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be