Ford C-Max, laatste facelift voor het afzwaaien

Door het succes van de SUV-modellen, wordt de Ford C-Max naar het achterplan geduwd, al krijgt hij toch nog een ultieme facelift voor hij met pensioen mag. Naast de minimale esthetische evoluties, zien we ook belangrijke technische  veranderingen.

Gepubliceerd op 8 mei 2018
Leestijd : 1 min

Deel

Ford C-Max, laatste facelift voor het afzwaaien

Bij die technische aanpassingen gaat het bijvoorbeeld over een systeem om de cilinders van de kleine 1.0 Ecoboost motoren uit te schakelen. De versies met 100 en 120 pk kunnen voortaan op twee cilinders draaien, zodat ze nog iets zuiniger zijn. Ze worden gehomologeerd met een normverbruik van 5,6 en 5,7 l/100 km, al naargelang het gekozen vermogen. Ze stoten 127 of 129 gram CO2/km uit.

Het C-Max gamma wordt ook uitgebreid met een « Sport »-versie, dat heeft u goed gelezen! Deze variant maakt het verschil met een meer viriele look, 18-duimsvelgen, een spoilertje boven de achterruit, zwart getinte koplampen en een radiatorrooster met honingraat profiel. Er worden standaard ook sportstoelen gemonteerd.

Deze afwerking lijkt meteen de afscheidsversie van dit compacte éénvolumemodel dat precies acht jaar geleden op de markt kwam. De C-Max zal volgend jaar verdwijnen en er wordt geen opvolger voorzien.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Ford voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.