Na een recente facelift zet de Ford Puma zijn succesvolle carrière voort met een elektrische versie, de Gen-E. Hij deelt de aandrijflijn met de Tourneo Courier en gebruikt onderdelen van de e-Tourneo Courier, zoals de batterij met 43 kWh. De motor is wel specifiek voor de Gen-E en ontwikkelt 168 pk en 290 Nm. Het vermogen gaat alleen naar de achterwielen.
Beperkte capaciteit
Ford belooft een WLTP-rijbereik van 376 km. Met zo’n beperkte batterijcapaciteit mag je uiteraard geen mirakels verwachten. De laadsnelheid met een gelijkstroomlader van 100 kW zorgt ervoor dat de batterij in 23,2 minuten van 10 naar 80% oplaadt. Met een gewicht van 1.563 kg accelereert de Puma Gen-E in 8 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is elektronisch begrensd op 160 km/u.
Advertentie – lees hieronder verder
Aangepaste voorkant
Vanbuiten onderscheidt de Puma Gen-E zich door een gesloten radiatorrooster, een wit ‘Puma’-logo op de achterklep en felle kleuren zoals Electric Yellow en Desert Island Blue. Dit model heeft vanbinnen een centrale controle aan het dashboard met een opbergvak op twee niveaus en een inductielader. De handrem is nu elektrisch en de versnellingshendel zit achter het stuurwiel.
Grote koffer
Ook bijzonder aan deze elektrische versie is de GigaBox, een XXL-versie van de MegaBox van de Puma met verbrandingsmotor. Dit is een praktische, afwasbare box die verborgen zit in de dubbele bodem van de koffer. In de Gen-E neemt de inhoud toe tot 145 liter. De totale bagageruimte bedraagt 557 liter en daar kun je nog de frunk aan toevoegen. De elektrische Puma is verkrijgbaar in twee versies (Gen-E en Gen-E Premium) en start bij 35.490 euro. De best uitgeruste versie (18-duimsvelgen, Bang & Olufsen-audiosysteem, elektrische achterklep enzovoort) kost 38.000 euro.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be