Automarkt

CEO Volkswagen: “Aanpassen of verdwijnen!”

“Het is waarschijnlijk de moeilijkste uitdaging die Volkswagen ooit is aangegaan”. Met deze woorden richtte Herbert Diess, voorzitter van de Raad van Bestuur van Volkswagen, zich tot de leidinggevenden van zijn eigen merk. Volgens de CEO heeft de Duitse reus maar twee opties: zich aanpassen of verdwijnen.

Nicolas Morlet Nicolas Morlet | Gepubliceerd op 27 jan. 2020 | Leestijd: 2 min

In zijn toespraak deed de CEO een aantal min of meer alarmerende uitspraken met betrekking op de omvang van de taak die hem en de hele groep de komende tien jaar te wachten staat. Diess hamerde op het feit dat Volkswagen “maar één kans” heeft om een radicale transformatie door te voeren, van autofabrikant naar technologiebedrijf omdat “de tijd van de klassieke autobouwer voorbij is”.

Het Nokia-precedent

Herbert Diess vergeleek de huidige positie van Volkswagen als Europees marktleider met die van Nokia op de GSM-markt aan het einde van de jaren 2000. Het Finse bedrijf leek destijds onaantastbaar, maar reageerde veel te traag op de opkomst van de smartphone, met alle bekende gevolgen van dien.

Advertentie – lees hieronder verder

Tesla in het vizier

De CEO gaf ook aan dat “Tesla inhalen zeer moeilijk is als Volkswagen aan de huidige snelheid doorgaat met ontwikkelen”. Diess pleit daarom voor een snelle toename van investeringen en innovatie op dit gebied. De storm is nog maar net gestart”, aldus de topman.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon