Het was niet dankzij zijn familie dat Nicolas Morlet een passie voor auto's heeft ontwikkeld: zijn vader reed in een Citroën ZX 1.9d... Als tiener kreeg hij het idee om autojournalist te worden toen hij, zittend op het toilet, een automagazine doorbladerde. Met zijn diploma journalistiek in de hand verdiende hij in 2008 zijn eerste centen bij verschillende autobladen en websites in België en Frankrijk. Hij was verantwoordelijk voor het bejubelde stuk "5 cabriolets om deze zomer van te genieten", waarmee hij erkenning kreeg van zijn vakgenoten. Hij werd gevraagd voor tv, de radio en wordt gezocht op Youtube, maar het is bij Gocar.be dat hij besloot om zijn talent en expertise in te zetten.
Nicolas Morlet
Freelance journalist
Deel
Deel
Artikelen geschreven door Nicolas Morlet
Achter het stuur van de nieuwe bestelwagen LEVC VN5 is het moeilijk om onopgemerkt te blijven. Zijn look van een Londense taxi doet alle hoofden draaien wanneer je passeert. Maar wat zit er achter het vrolijke uiterlijk van deze bestelwagen die sinds kort bij ons te koop is?
De zevende generatie Multivan staat voortaan op eigen benen en is niet langer een luxueuze afgeleide van de Transporter zoals dat altijd is geweest. De Multivan is inmiddels een afzonderlijk model binnen het VW-gamma. Door deze belangrijke evolutie, kon er eveneens een plug-in hybride motorisatie worden ingeplant.
Met de nieuwe SL wil Mercedes het imago van zijn iconisch model oppoetsen door het bovenaan zijn sportieve schaakbord te plaatsen. Hij draagt dan ook de AMG-signatuur in zowel zijn stijl als in zijn genen.
In afwachting van de opvolger over iets meer dan een jaar (zie hiernaast), wil de Ford Ranger zijn positie als onbetwiste leider in het pick-up-segment consolideren. Daarom komen er speciale series bij de vleet, waaronder deze verbazingwekkende MS-RT die zich vooral richt op een gebruik … op de weg.
De SsangYong Musso 2022 wint aan persoonlijkheid dankzij een stoerder design en krijgt een technologische update om beter tegen de concurrentie opgewassen te zijn.
De Mercedes Citan is aan zijn tweede generatie toe. En ook al is hij nog steeds in nauwe samenwerking met Renault ontworpen, toch is hij voortaan iets meer doordrenkt van Duits DNA.
Een nieuwe grille, een nieuw centraal scherm en vooral … een nog explosiever karakter. De X4 M Competition werd hertekend om ons eraan te herinneren dat de wetten van de fysica soms wel overtroffen worden.
Na ons te hebben laten watertanden door ons in de laatste weken van de ontwikkeling even het stuur van de M240i te laten nemen, vertrouwde BMW ons nu de productieversie toe. Heb je € 57.350 op je bankrekening staan? Ga dan snel naar je dealer! Wil je weten waarom? Lees gewoon verder…
De nieuwe Fiat 500e, die vorig jaar gelanceerd werd, breidt zijn gamma uit met een nieuwigheid waar kinderen, adolescenten en jonge ouders dol op zullen zijn: een extra, omgekeerd openzwaaiende achterdeur. De naam kan niet duidelijker en eenvoudiger zijn: 3+1.
BMW wil van de iX de vaandeldrager van zijn elektrische modellen maken. Hij brengt daarom alle knowhow van het merk op dit gebied samen.
De SsangYong Rexton keert terug op onze markt. Het maakt van zijn update gebruik om uit te pakken met een motorisatie die aan de recentste normen voldoet en weer iets hoger te mikken. Dit allemaal zonder aan basiscapaciteiten in te boeten.
Helemaal bovenaan het gamma van de Volkswagen Golf 8 staat de R, de meest gespierde versie van de compacte middenklasser. Het is een soort super-GTI, met 320 goed getrainde paarden.
Deze ‘coupé’-versie die afgeleid is van de XC40 heeft een belangrijke missie: de toekomst van Volvo inluiden en de weg openen naar nieuwe paradigma’s: andere industriële processen en een ander commercieel gedrag.
Omdat de nieuwe Renault Kangoo een stap upmarket zet, komt er ruimte voor een rationeler model. De Express-versie zal die rol op zich nemen. Die naam maakt overigens een comeback binnen het gamma, want de Renault Express-versie is immers geen onbekende…
Abarth blijft maar varianten in beperkte series van zijn “500” uitbrengen. De nieuwste kreeg de benaming Esseesse die het merk dierbaar is.
Ford breidt zijn mobilhome-aanbod verder uit met de Nugget Plus. Een ruimere versie die vooral het voordeel heeft in te spelen op een van de meest gehoorde klachten bij omgebouwde bestelwagens.
Laat je niet misleiden door zijn vrijwel ongewijzigde look: de Fiat Ducato 2021 is op alle fronten ingrijpend veranderd, met een serieuze upgrade als resultaat.
We konden eindelijk het stuur van de Tesla Model Y in handen nemen! Er wordt hard uitgekeken naar de SUV van het Amerikaanse merk, te oordelen aan de enorme interesse die elk artikel erover op onze site oplevert. Maar de concurrentie zat niet stil. Heeft deze zoveelste elektrische SUV nog genoeg troeven om het verschil te maken?
Audi elektrificeert zijn gamma in ijltempo, want een paar weken na de RS e-tron GT maakte de Q4 e-tron al zijn opwachting. Deze elektrische SUV is een zeer belangrijk model voor de constructeur, dat meteen in twee koetswerkvarianten wordt aangeboden om zijn verleidingskracht te vergroten.
Hoewel BMW zich tegenwoordig sterk richt op elektrische mobiliteit, vergeet het merk zijn roots niet. De toekomstige 2 Reeks is, met de instemming van zijn ontwerpers, een geschenk aan fans van het merk. En dat is goed nieuws! Gocar.be reed al met de gisteren officieel voorgestelde M240i xDrive.
Met de Bayon lanceert Hyundai zijn tweede SUV in het B-segment. Het risico op kannibalisatie met de Kona lijkt daarom zeer reëel. Maar de constructeur heeft aan alles gedacht!
Een paar weken voor de officiële presentatie leende Opel ons de sleutels van een prototype van zijn nieuwe Astra, de eerste onder auspiciën van Stellantis. Een model dat radicaal verandert en de top nastreeft. (foto’s prototype: Reichel Car Design)
Maxus maakte bij ons zijn debuut met de EV80. Het merk vervangt nu zijn voorbijgestreefde bestelwagen door een elektrische variant van de zeer moderne Deliver 9. En die kan zelfs een referentie in zijn klasse worden!
Vorig jaar heeft Ford het gamma van de Transit en Transit Custom verder uitgebreid met de uitvoeringen Active en Trail. De eerste onderscheidt zich door zijn avontuurlijke look, terwijl de tweede er uitgebreidere off-roadcapaciteiten aan toevoegt.
Tussen zijn twee elektrische SAV’s* door – de iX3 die een paar weken geleden opdook en de iX die tegen het einde van het jaar de “nieuwe BMW” zal belichamen – lanceerde de constructeur uit München in alle discretie zijn i4 berline. Nochtans beschikt die ook over de nodige troeven!
Hoewel Hyundai al lang de juiste formule heeft gevonden in de hogere segmenten met zijn Tucson SUV en de compacte i30, was dit tot nu toe nog niet het geval bij de stadswagens, waar de i20 een haast onzichtbaar bestaan leidde. Dit nieuwe model wil daar eindelijk verandering in brengen.
Met de Arkana is Renault de eerste algemene constructeur die zich aan een SUV “coupé” waagt op Europese bodem. Een aantrekkelijker koetswerk met de belofte van meer rijdynamiek is de nieuwe wonderformule.
Ford heeft al aangekondigd tegen 2030 alleen nog elektrische auto’s te willen verkopen in Europa. De transitie begint nu met de Mustang Mach-E, een SUV die meesurft op de aura van de beroemde “muscle car” om klanten te verleiden.
Na de “mislukte” wedergeboorte als volwaardig merk in het begin van de jaren 2000, belichaamt Maybach tegenwoordig het superdeluxe aanbod van de meest exclusieve Mercedes-modellen. En in 2021 kan je nu eenmaal niet zonder een grote SUV…
Ze zijn alomtegenwoordig op moderne voertuigen en worden aangeprijsd als “onmisbaar” voor onze veiligheid. In de praktijk blijkt echter dat sommige rijhulpsystemen heel gevaarlijk kunnen zijn…