Wees gerust, de dubbele chevron is niet afgeschaft maar louter bij de tijd gebracht. André Citroën had dit symbool oorspronkelijk gekozen als aandenken aan zijn vroegere activiteiten als metaalbewerker. Het nieuwe logo, dat helemaal ‘vlak’ is en zeer retro oogt, werd officieel gepresenteerd op een elektrische conceptcar die Oli heet (zie video onderaan) en zal vanaf medio volgend jaar op de productiewagens van het merk verschijnen.
Nummer 10
Dit nieuwe logo is de negende update sinds de oprichting van de Franse fabrikant in 1919. Zoals je kan zien, leunt het bijzonder dicht aan bij het allereerste embleem.
Advertentie – lees hieronder verder
Merkidentiteit
Alle showrooms, visuals en merchandising zullen binnenkort worden aangepast om de nieuwe signatuur aan te nemen. Citroën zal de kleur Monte Carlo Blue (die op al zijn iconische modellen wordt gebruikt) in de communicatie verwerken.
“Gedreven door onze missie om gedurfde oplossingen te creëren die elektrische mobiliteit toegankelijker maken, blijven we eigenzinnig en zijn we vastbesloten om niet alleen aan onze klanten maar ook aan onszelf te bewijzen dat niets of niemand ons in vervoering brengt zoals Citroën dat doet. Met deze nieuwe identiteit breiden we het gevoel van welzijn in de auto uit”, aldus Laurent Barria, directeur Marketing en Communicatie van Citroën.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be