De algemene lijn van de A110 bleef behouden, maar de speciaal voor Pikes Peak ontwikkelde Alpine is wel heel bijzonder. Dat zie je meteen aan de enorme aerodynamische onderdelen, bedoeld om hem meer druk te geven in de 156 bochten van de heuvelklim, die zowel voor de bestuurders als de auto’s heel zwaar is.
Lucht
Aangezien de start op een hoogte van 2.865 m ligt en de finish nog 1.440 m hoger, is het grote probleem de luchttoevoer naar de motor. Daarom heeft de A110 een grote luchtinlaat op het dak. Wellicht is de 1.8-viercilinder benzinemotor nog altijd van de partij, maar dan zwaar getuned: Alpine kondigt een vermogen van 500 pk aan voor een gewicht van 900 kg.
Advertentie – lees hieronder verder
Alpine-piloot
Om dit monster te besturen, heeft Alpine gekozen voor Raphaël Astier, een Franse piloot die de FIA R-GT-formule won aan het stuur van … een A110. De auto werd al getest op het circuit van Lurcy-Lévis en zal nog in Frankrijk rijden, voor hij naar Colorado wordt gestuurd voor de race op 25 juni.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be