Reinastella RM2 (1932)
In de jaren dertig wilde Renault zijn gamma diversifiëren en betrad het de luxemarkt met de Reinastella, een grote wagen van 5,3 m lang, uitgerust met een 7.1 achtcilinder-in-lijn. Renault nam het op tegen concurrenten als Bentley en Rolls-Royce, maar verkocht slechts enkele honderden exemplaren van deze zeer elegante auto’s, die meestal door een chauffeur werden bestuurd.

Twingo (1993)
Bij zijn presentatie in 1993 ontketende de Renault Twingo een kleine revolutie. Deze stadsmonovolume was extreem ruim ondanks zijn compacte buitenafmetingen. Met zijn koplampen die hem een kikkervormig uiterlijk gaven, zijn flashy kleuren, kleurrijk interieur en groot stoffen schuifdak, toverde hij een glimlach op ieders gezicht. Renault nam een risico met de lancering van de Twingo, maar gelukkig bleek het een groot succes. Tot 2007, het jaar waarin de tweede generatie verscheen, verkocht Renault 2,6 miljoen exemplaren.
Advertentie – lees hieronder verder

Clio Williams (1993)
Afgeleid van de Clio met zestien kleppen, onderscheidde de Clio Williams zich door zijn tweelitermotor met 150 pk, waarmee hij in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u kon accelereren en een topsnelheid van 216 km/u haalde. Binnen het GTI-segment was hij een uitblinker dankzij zijn prestaties en verleidelijke uitstraling. Zijn blauwe lak en gouden velgen maakten hem zeer aantrekkelijk. Oorspronkelijk werd hij uitgebracht als een gelimiteerde serie van 4.500 exemplaren, maar wegens succes bracht Renault een tweede reeks van 2.500 eenheden uit, waarna hij uiteindelijk als regulier model werd geproduceerd. In totaal werden er 12.100 exemplaren gebouwd.

Renault 5 TL (1974)
Is er een auto die zo goed de stijl van de vroege jaren zeventig belichaamt als de Renault 5 TL uit The Originals Collection? In deze oranje uitvoering met een skai-interieur in dezelfde kleur weerspiegelt deze stadswagen zijn tijdperk perfect, inclusief het nieuwe Renault-logo, ontworpen door kunstenaar Victor Vasarely. Met zijn kunststof bumpers, die de traditionele chromen exemplaren vervingen, luidde hij een nieuw tijdperk in voor de auto-industrie en maakte hij zijn concurrenten in dit segment gedateerd.

Renault 25 Baccara V6 Turbo (1992)
Het toppunt van Franse luxe, de Renault 25 Baccara V6 Turbo, had heel wat te bieden. Niets ontbrak in zijn luxueuze interieur. Hij had zelfs een kledinghoes onder de hoedenplank. De sprekende boordcomputer was hypermodern voor zijn tijd, net als de geluidsinstallatie met equalizer. In de V6 Turbo-versie leverde de Renault 25 een vermogen van 205 pk, waarmee hij zich kon meten met de beste Duitse sedans van die periode.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be