Bij zijn lancering in 1969 zorgde de Range Rover voor een revolutie in de autowereld door het prestige en de luxe van een topberline te combineren met de capaciteiten van een terreinwagen. De auto werd aangedreven door een 3.5 V8-benzinemotor. De prestaties waren goed voor die tijd, maar het brandstofverbruik lag zeer hoog. De iconische Range Rover van de eerste generatie staat nog hoog aangeschreven om zijn kwaliteiten en komt vijftig jaar na zijn debuut nog altijd homogeen voor de dag.
Originele wieltreinen
Dat was ongetwijfeld de motivatie voor Inverted om restomods aan te bieden op basis van de oude Range Rover. In plaats van zijn V8 te vervangen door een modernere en krachtigere verbrandingsmotor, koos Inverted voor elektrificatie door Tesla-motoren in de Range Rover te installeren. Het unieke aan deze aanpak is dat deze SUV-voorloper zijn originele wieltreinen behoudt en vrijwel niet verandert aan de buitenkant.
Advertentie – lees hieronder verder
Snel en praktisch
De omgebouwde Range Rover ontwikkelt 450 pk en 600 Nm en heeft een batterijcapaciteit van 80 kWh, waardoor hij een rijbereik van 322 km haalt. De auto is uitgerust met een sperdifferentieel en spurt in ongeveer 5 seconden van 0 naar 100 km/u. De ophanging is aangepast aan het extra gewicht, net als de remmen. De Range Rover is ook praktisch, want het is mogelijk om de batterij in 35 minuten van 20 naar 80 procent op te laden aan een snellader. Het hoogwaardige, lederen interieur heeft aan uitstraling geen gebrek. Dat mag ook wel voor een auto die verkocht wordt vanaf 255.000 euro exclusief belastingen!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be