Deze 308 herinnert een beetje aan de langverwachte 308 R die een concurrent wordt voor andere sportievelingen zoals de Seat Leon Cupra of de Volkswagen Golf R. De wagen onderscheidt zich van zijn soortgenoten middels een aangepast radiatorrooster en een uit de kluiten gewassen bumper. Ook de vleugels werden 8 cm breder en ook de zijschorten zijn specifiek voor dit model. Achteraan zien we ook een heuse diffuser.
Onder de motorkap van deze vierwielaangedreven 308 zit een plug-in hybride aandrijflijn. Het gaat om een 1,6 liter grote viercilindermotor (270 pk) in combinatie met twee elektromotoren (eentje voor en eentje achter) die elk goed zijn voor 115 pk. Deze combinatie zorgt voor een systeemvermogen van 500 pk en een koppel van 730 Nm. Om de technologie ten volle te kunnen benutten, voorziet Peugeot vier rijmodi: ZEV, Road, Track en Hot Lap.
De constructeur geeft aan dat deze wagen slechts 1.550 kg weegt en dat hij over een ideale gewichtsverdeling (60/40) beschikt. Volgens Peugeot is deze 308 met deze motorisatie in staat om in 4 seconden naar 100 km/u te spurten. Hij haalt een topsnelheid van 250 km/u. Door de hybride technologie blijft de CO2-emissie beperkt tot 70g/km.
Zou u het fijn vinden mocht Peugeot deze 308 plug-in commercialiseren ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be