Het dochtermerk van Geely (en in mindere mate Volvo) komt uit een woelige periode, al zijn er stilaan enkele lichtpuntjes. Begin dit jaar sloot het bedrijf bij de banken een lening van 877 miljoen euro af. Intussen is de levering van de Polestar 3 eindelijk gestart, de elektrische SUV die vers geld in het laatje moet brengen. Een nieuwe versie met achterwielaandrijving maakt het model iets toegankelijker, al blijft een basisprijs van 79.800 euro niet goedkoop.
Ook de verkoop van de Polestar 4 (de auto zonder achterruit) is begonnen. De Polestar 2 kreeg dan weer een designupdate voor het nieuwe modeljaar. Daarnaast wil Polestar zijn verkoopmodel aanpassen (niet alleen online) en nieuwe markten (zoals Frankrijk en Brazilië) betreden om meer klanten aan te trekken.
Nieuwe roadster
Hoe gaat het Polestar-verhaal verder? Met de topberline Polestar 5 in 2025 en de roadster Polestar 6 in 2026. De Polestar 6 krijgt dezelfde 800V-architectuur, aluminium structuur en krachtige aandrijflijn met twee elektromotoren als de Polestar 5. Dat betekent dus 884 pk en 900 Nm. Blijkbaar zijn er ook plannen voor een extra sportieve versie van de Polestar 6. Op het Goodwood Festival of Speed onthulde Polestar niet alleen een prototype van de Polestar 6 dat op de twee kilometer lange heuvelklim rijdt, maar ook de Concept BST.
Advertentie – lees hieronder verder
Naar analogie met de Polestar 2 BST edition 230 is dat een nog sportievere uitvoering. De Polestar Concept BST heeft een op maat gemaakt zilverkleurig koetswerk met gespierde wielkasten, een frontsplitter en aerodynamische motorkap. Ook de 22-duimsvelgen, extreme achtervleugel en weinig discrete stickers benadrukken de sportieve roeping van dit model. “Deze auto toont hoe we de BST-formule in de toekomst op onze modellen kunnen toepassen”, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. Benieuwd of dit de liefhebbers van sportwagens kan overtuigen die vaak bij een verbrandingsmotor zweren…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be