Enkele weken geleden konden we kennismaken met de twee modellen van Leapmotor, een Chinese constructeur die nog maar net op de Europese markt verscheen en voor 51% in handen is van de Stellantis-groep. Van deze modellen lijkt de C10 SUV het meest geschikt om aan de vraag van de consument op het oude continent te voldoen.
Elektrisch zonder nadelen
Het probleem is dat het rijbereik maar 424 km bedraagt (WLTP) en dat de auto slechts met 83 kW kan worden opgeladen bij een snellader (DC), waardoor het opladen een lastige klus wordt. Leapmotor brengt daar nu verandering in met de C10 REEV, een model met range extender dat al sinds eind vorig jaar in China te koop is.
Advertentie – lees hieronder verder
Te zien op Autosalon van Brussel
De C10 REEV, die zijn Europese debuut maakt op het Autosalon van Brussel, heeft een 1.5 benzinemotor (95 pk) die fungeert als generator om de LFP-batterij op te laden. Die heeft een capaciteit van slechts 28,4 kWh, tegenover 67 kWh voor de normale elektrische versie. Het rijbereik bedraagt slechts 145 km, maar dankzij de verbrandingsmotor stijgt dit tot meer dan 950 km, wat deze versie erg interessant maakt. De C10 REEV heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 0,4 l/100 km en een uitstoot van ongeveer 10 g/km.
Energiekeuze
Het is interessant om te weten dat je de energie die je wilt gebruiken, kunt kiezen via een knop op het centrale scherm. Wanneer de C10 REEV op gelijkstroom is aangesloten, kan hij in 18 minuten de helft van zijn elektrisch rijbereik terugwinnen. De elektromotor ontwikkelt 215 pk. Het valt nog te bezien hoeveel deze auto zal kosten. De 100% elektrische versie is al verkrijgbaar vanaf 36.400 euro.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be