Toen de Lexus RZ bijna twee jaar geleden aan de pers werd voorgesteld, zou hij normaal gesproken uitgerust worden met een steer-by-wire-besturing, die geen fysieke verbinding heeft tussen het stuurwiel en de stuurkolom. Dit systeem zorgt ervoor dat de auto veel directer stuurt, waardoor een klassiek rond stuur overbodig wordt. In plaats daarvan is er een bijna rechthoekig stuur, vergelijkbaar met de Yoke van Tesla. Van aanslag tot aanslag draait dit stuur slechts 200 graden, wat de RZ een uniek rijgevoel en meer precisie geeft. Deze technologie, die nog niet eerder standaard werd aangeboden, wordt na verdere verfijning nu eindelijk beschikbaar.

Grotere batterij
Bij deze update krijgt de RZ ook een grotere batterij: de capaciteit stijgt van 67,49 kWh naar 76,96 kWh. Daardoor vergroot het rijbereik. Volgens Lexus bedraagt de maximale actieradius nu ongeveer 540 km. De RZ is voortaan verkrijgbaar in drie vermogensniveaus: 224 pk (RZ 350e), 380 pk (RZ 500e) en 408 pk (RZ 550e F Sport). De twee krachtigste versies zijn uitgerust met twee motoren en beschikken daardoor over vierwielaandrijving.

Advertentie – lees hieronder verder
Gesimuleerde versnellingsbak
De laatste nieuwigheid van de RZ is de RZ 550e F Sport-versie met een interessante functie genaamd Interactive Manual Drive. Dit elektronische systeem simuleert de aanwezigheid van een achttrapsautomaat met schakelpeddels aan het stuur. Het systeem bootst niet alleen de schakelovergangen na, maar voegt ook geluidseffecten en schokjes toe voor een realistisch rijgevoel. De vernieuwde Lexus RZ komt in de herfst op de markt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be