In de woestijn van de Verenigde Arabische Emiraten test Land Rover zijn Range Rover Electric onder moeilijke omstandigheden, met temperaturen tot ver boven de 50 °C in sommige gebieden. In deze ‘oven’ test de Britse constructeur de weerstand van het elektrische koppelbeheer van zijn elektrische model, net als de airconditioning.
“Een warm klimaat is een van de grootste uitdagingen voor een elektrische wagen, omdat het interieur gekoeld moet worden en tegelijkertijd de prestaties van de batterij geoptimaliseerd moeten worden”, zegt Thomas Müller, Director Product Engineering. “De extra uitdaging van het rijden in zand vereist een gecontroleerd koppel bij lage snelheden. Onze speciaal ontwikkelde tractiecontrole en thermomanagementsystemen werken in harmonie samen om ervoor te zorgen dat de vermogensontwikkeling niet beïnvloed wordt.”
Intelligent koppelbeheer
Er wordt al enkele jaren gewerkt aan de elektrische Range Rover en daar is een goede reden voor. Deze auto, die van vitaal belang is voor het Britse merk, moet op en naast de weg dezelfde capaciteiten bieden als de versie met verbrandingsmotor. Het nieuwe Intelligent Torque Management-systeem verdeelt de taak van wielslipregeling rechtstreeks over elke individuele elektrische aandrijfbesturingseenheid, waardoor de reactietijd van het koppel bij elk wiel daalt van ongeveer 100 milliseconden naar slechts 1 milliseconde, wat een betere tractiecontrole biedt tijdens rijden over fijn zand.
Advertentie – lees hieronder verder
Nog veel onbekenden
Momenteel weten we dat de elektrische Range Rover in de loop van 2025 onthuld wordt. Helaas is er tot nu toe weinig technische informatie vrijgegeven. Het lijkt erop dat de elektrische Range Rover even krachtig wordt als de topversie met V8, die 615 pk levert. Voor de oplaadsnelheid hopen we dat de Range Rover een 800V-architectuur krijgt om de forse batterij – met een capaciteit van naar schatting meer dan 100 kWh – snel te kunnen laden.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be