1. Verbeterde aerodynamica
Dankzij zijn aflopende daklijn pakt de Skoda Enyaq Coupé iV uit met een beter luchtweerstandscoëfficiënt (Cx) dan de SUV: 0,234 tegenover 0,257. Dit zou voor een iets hogere autonomie moeten zorgen (545 km voor de ’80’-versie).
2. Nog steeds een grote koffer
Advertentie – lees hieronder verder
Ondanks zijn coupéachtige vorm gaat er niet veel koffervolume verloren: ten opzichte van de Enyaq die we al kenden amper 15 liter, wat de capaciteit op 570 liter brengt. Het interieur is vergelijkbaar met dat van de Enyaq iV, behalve dat de hoofdruimte achterin enkele centimeters lager is. Logisch.
3. Snelle Enyaq Coupé iV RS
De Enyaq Coupé iV komt ook als ‘RS‘ op de markt, met twee motoren onder het koetswerk en een gecombineerd vermogen van 299 pk en 460 Nm koppel. Het bekende sprintje vanuit stilstand (0-100 km/u) lukt deze Tsjech in 6,5 seconden, al blijft zijn topsnelheid beperkt tot een magere – voor een sportversie – 180 km/u. De Enyaq Coupé iV RS beschikt over een 77 kWh-batterij.
4. Vier motorisaties
Naast de RS-versie is de Enyaq Coupé iV verkrijgbaar in de varianten 60 (180 pk), 80 (204 pk) en 80x (265 pk) met twee motoren en vierwielaandrijving. De instapversie wordt geleverd met een 58 kWh-batterij, terwijl de andere varianten steevast over 77 kWh beschikken.
5. Panoramisch dak en 19″-wielen zijn standaard
Een blikvanger is het panoramisch dak, dat standaard wordt meegeleverd op elke Enyaq iV Coupé. Da’s nieuws op zich, net als het feit dat het om het grootste zonnedak gaat dat Skoda ooit heeft aangeboden. Het doet de auto slanker hogen én heeft als bijkomend voordeel dat het meer hoofdruimte biedt dan het stalen dak. Ook opvallend is dat 19-inch wielen tot het basispakket behoren.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be