Uitgerust met twee motoren (één voor elke as) ontwikkelt de Volkswagen ID.4 GTX 299 pk en is hij in staat om in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u te zoemen. Zijn topsnelheid is echter minder indrukwekkend, wegens elektronisch beperkt op 180 km/u. De reden? De actieradius hoog houden op 480 km volgens de WLTP-metingen, dankzij een 77 kWh-batterij. Wij wedden dat ermee rijden zoals met een échte GTI, hem heel snel buiten adem zal stellen. Dat is namelijk “een ding” bij elektrische auto’s: ze moedigen je aan om traag en geanticipeerd te rijden, dus in onze ogen heeft deze ID.4 GTX minder bestaansreden dan een gewone, ouderwetse sportwagen. Of was het gewoon om de marketing te doen?
Sportieve look
Aan de buitenkant heeft de ID.4 trekken van een GTI, met grote 20-inchwielen en talrijke details die hem sportiever moeten maken. Uiteraard ondergaat ook het interieur een kuur, mét rode stiksels. De prijs van de ID.4 GTX is nog niet bekendgemaakt, maar hij zou meer dan 50.000 euro moeten bedragen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be