De tentoonstelling in kwestie moest het hoogtepunt vormen van de “2023 Omoda International User Ecosystem Co-Creation Conference“, waarop constant gesproken werd van het LOHAS-paradigma “Beyond the car” (“Voorbij de auto”).
LOHAS-paradigma?
LOHAS staat voor “Lifestyle of Health and Sustainability” en beschrijft een opkomende levensstijl gekenmerkt door aandacht voor gezondheid en welzijn enerzijds, en door duurzaamheid voor het milieu anderzijds. De volledige week stond in het teken van deze “groene revolutie voor mens en planeet”.
Noem het gerust een van de vreemdste manieren om een merk te lanceren: Omoda nodigde meer dan duizend gebruikers, partners, influencers en autojournalisten uit meer dan 30 landen uit om in het Shen Shan Park in Wuhu rondjes te rijden op een Omoda-fiets. Na het trappen kregen de deelnemers zelfs een medaille rond hun nek, als “aandenken aan hun pioniersstatus in Omoda’s nieuwe ecosysteem”. Om het plaatje helemaal compleet te maken, stond een “low-carbon fashion flash mob” ons op te wachten aan de finish.
Advertentie – lees hieronder verder
Duurzame mobiliteit
Het nut van deze fietstocht ontging ons een beetje, al hadden de hoge Omoda-piefen hun uitleg op voorhand klaar. De activiteit was immers bedoeld om de aanwezigen te betrekken in hun concept rond duurzame mobiliteit.
Over dit laatste heeft Omoda naar eigen zeggen wel wat kaas gegeten. Zo beweert het merk een koolstofreductieplan te hebben ontwikkeld voor de hele levenscyclus van hun producten, met milieuvriendelijke materialen als deel van het fabricageproces, terwijl men met geavanceerde technologieën zowel een lager energieverbruik bij de productie als hogere recyclagepercentages wil bereiken. Daarnaast werd bevestigd dat er voor elk Omoda-model een overeenkomstige “New Energy” (elektrisch, hybride of plug-in hybride) wordt gelanceerd.
Kortom, het aanbod van de constructeur zal niet alleen (milieuvriendelijke) wagens maar ook fietsen en zelfs skateboards bevatten om de ecologische lijn door te trekken.
Omoda 5
De Omoda 5 is, zoals we een tijdje geleden al aanhaalden, het eerste model dat de groep in ons land zal lanceren, preciezer in de loop van het eerste kwartaal van 2024. We hebben in China met de elektrische versie van die compacte SUV mogen rijden, zij het maar heel even en op een afgesloten parcours. Benieuwd hoe dat is meegevallen? Ons – weliswaar korte – testverslag van de Omoda 5 EV lees je binnenkort.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be