Voor dagelijks gebruik
Het grootste verschil tussen de Roma en andere Ferrari’s is dat hij minder prestatiegericht is. Hij zou comfortabeler, praktischer en gemakkelijker in de omgang moeten zijn dan bijvoorbeeld een F8 Tributo.
Rassurante
Volgens de marketing- en salesmanager van het merk zouden veel mensen die het kunnen betalen graag in een Ferrari willen rijden, maar zijn ze er “een beetje bang” voor. De Roma zou “een geruststellend voertuig” zijn waar zowat iedereen mee omkan…
Advertentie – lees hieronder verder
Technologisch
De Roma maakt gebruik van een aantal elektronische hulpmiddelen zoals de Ferrari Dynamic Enhancer (tractiecontrole die het rijden “op de limiet” gemakkelijker maakt) of de Slip Side Control 6.0 (tractiecontrole tijdens het accelereren of remmen), een primeur voor de auto van het merk.
Krachtig
De Roma erft de 3,9-liter twin-turbo V8-motor van de Portofino. Het blok ontwikkelt 620 pk tussen 5.750 en 7.500 tpm en maakt een 0-100-sprinttijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van 320 km/u mogelijk.
Twee cellen
De cabine is ontworpen om een cocoonsfeer te creëren en voorzien van een 16 inch digitaal instrumentarium en een 8,4 inch verticaal centraal scherm, in Tesla’s tabletstijl. Nog opvallender is de opsplitsing van het interieur in twee ‘cellen’, gescheiden door een grote middenconsole.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be