Nieuwe modellen

5 interessante weetjes over de Ferrari Roma

Ferrari’s nieuwste toevoeging aan het gamma valt op meer dan één manier op. Deze verleidelijk vormgegeven coupé is namelijk ontworpen om een nieuwe klantenkring aan te trekken. In dit artikel halen we enkele van zijn interessantste kenmerken aan.

Geschreven door Maxime Hérion | 18/11/2019

Voor dagelijks gebruik

Het grootste verschil tussen de Roma en andere Ferrari’s is dat hij minder prestatiegericht is. Hij zou comfortabeler, praktischer en gemakkelijker in de omgang moeten zijn dan bijvoorbeeld een F8 Tributo.

Ferrari

Advertentie

Rassurante

Volgens de marketing- en salesmanager van het merk zouden veel mensen die het kunnen betalen graag in een Ferrari willen rijden, maar zijn ze er “een beetje bang” voor. De Roma zou “een geruststellend voertuig” zijn waar zowat iedereen mee omkan…

Roma

Technologisch

De Roma maakt gebruik van een aantal elektronische hulpmiddelen zoals de Ferrari Dynamic Enhancer (tractiecontrole die het rijden “op de limiet” gemakkelijker maakt) of de Slip Side Control 6.0 (tractiecontrole tijdens het accelereren of remmen), een primeur voor de auto van het merk.

Krachtig

De Roma erft de 3,9-liter twin-turbo V8-motor van de Portofino. Het blok ontwikkelt 620 pk tussen 5.750 en 7.500 tpm en maakt een 0-100-sprinttijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van 320 km/u mogelijk.

Roma interior

Twee cellen

De cabine is ontworpen om een cocoonsfeer te creëren en voorzien van  een 16 inch digitaal instrumentarium en een 8,4 inch verticaal centraal scherm, in Tesla’s tabletstijl. Nog opvallender is de opsplitsing van het interieur in twee ‘cellen’, gescheiden door een grote middenconsole.

Deel dit artikel

Lees meer over

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Anderen bekeken ook