1. Verwende passagiers
Met het verlengde onderstel van de Peugeot 508 beschikt de DS9 over een zeer royale wielbasis van 2,9 meter, waarvan de passagiers achteraan direct profiteren. Rijke Chinezen, die de belangrijkste doelgroep van deze Fransman vormen, stellen dit nog het meest op prijs.
2. Made in China
DS maakt er geen geheim van dat zijn nieuwe sedan, die de Franse levenskunst wil belichamen, in China wordt geassembleerd, zelfs voor de internationale markten. De keuze voor de productie in Shenzhen wordt door de groep om commerciële redenen verdedigd.
Advertentie – lees hieronder verder
3. Comfort à la Citroën
Neen, de DS 9 doet de hydropneumatische ophanging van zijn illustere voorouder niet herleven. Wat hij wel doet, is de DS Active Scan Suspension introduceren. Dit systeem maakt gebruik van een camera aan de voorzijde van het voertuig om de toestand van het wegdek in de gaten te houden en de demping in real-time aan te passen. Ideaal voor in België, denken we dan…
4. 30.000 exemplaren per jaar
Volgens verschillende Franse media rekent DS voor zijn nieuwe model op een jaarlijkse verkoop van 30.000 stuks. Een ambitieus, om niet te zeggen utopisch cijfer, zeker als je bedenkt dat het jonge merk in 2019 maar 56.000 eenheden van de DS 3 en DS 7 Crossback heeft verkocht. We mogen evenmin vergeten dat Citroën indertijd op 20.000 verkopen per jaar rekende voor de C6, een model dat op 8 jaar tijd uiteindelijk maar 23.000 keer van de band kwam gerold.
5. Hoogwaardige details
De DS 9 is vol details die een premiumuitstraling in de hand moeten werken. Denk aan chroom, goed gekozen materialen en zelfs een B.R.M. horloge bovenin de middenconsole.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be