Zoals je op de foto’s (ook onder dit artikel) kan zien, lijkt de elektrische i4 als twee druppels op de 4 Reeks coupé maar dan met twee deuren extra. Noem dit wat het design betreft gerust de voorbode van de toekomstige 4 Gran Coupé. BMW voorzag zelfs de gigantische nieren van de huidige 4 Reeks, ook al hebben die bij de i4 geen enkele functie. “Om stilistische continuïteit te bieden”, is de uitleg.
Tot 590 km bereik
BMW monteert een 80 kWh-accu die je met een DC-snellader van max. 150 kW weer vol kan krijgen. De versie met de grootste autonomie zou op één batterijlading tot 590 km ver geraken, wat best impressionant is.
Tot 530 pk
Er is sprake van een extra snelle versie (i4M?) die 530 pk ontwikkelt. Da’s minder krachtig dan de net geen 600 pk sterke Audi RS e-tron GT, maar toch meer dan gewoon potent. De acceleratietijd van 0 naar 100 km/u zou “ongeveer 4 seconden” in beslag nemen, al blijft de topsnelheid beperkt op 200 km/u.
Advertentie – lees hieronder verder
En het interieur?
Daarvan werden de foto’s nog niet vrijgegeven, maar verwacht het nieuwe iDrive 8 infotainmentsysteem en een groot 14,9″ touchscreen naast het 12,3″ digitale instrumentarium.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be