Een plug-inhybride pick-up is zeker geen gek idee. Pick-ups worden vaak als werkpaard ingezet, maar volledig elektrische auto’s verliezen onder stevige belasting van hun pluimen (lees: rijbereik). Met de eerste Ranger Plug-in Hybrid belooft Ford dezelfde sleep-, laad- en terreincapaciteiten als de Ranger met verbrandingsmotor. Het maximale geremde trekvermogen zou 3.500 kg bedragen, net als in de andere Rangers dus.
Benzine of elektriciteit
De Ranger Plug-in Hybrid combineert een 2.3 EcoBoost-turbobenzinemotor met een elektromotor en een herlaadbaar batterijsysteem. Volgens Ford wordt dit de Ranger met het meeste motorkoppel. Concrete vermogens of prestaties geeft Ford nog niet vrij, al mikt het Amerikaans merk op een rijbereik van meer dan 45 km in de puur elektrische modus.
Advertentie – lees hieronder verder
Overal stroom
Wat ons heel handig lijkt – en eerder al in de E-Transit verscheen – is Pro Power Onboard. Dat is de functie die ervoor zorgt dat je de elektriciteit uit de batterij ook voor andere toepassingen kunt gebruiken. In de laadruimte zitten twee stopcontacten, in het interieur nog één. Hiermee kun je gereedschappen of toestellen van stroom voorzien, bijvoorbeeld op een werf of kampeerterrein. Generatoren hoef je dus niet meer mee te zeulen.
De Ranger Plug-in Hybrid is een interessante toevoeging aan het gamma. Zoals helaas vaker gebeurt bij Ford, moeten we veel geduld oefenen om dit nieuwe model effectief op de weg te zien. De productie start pas eind 2024 en Ford levert de eerste exemplaren begin 2025. Dat is nog een hele tijd…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be