Steeds meer merken lanceren hun elektrische modellen. Zo ook Jaguar dat meteen voor een SUV koos. Ondertussen is de technologie voldoende geëvolueerd om de elektrische wagens voldoende autonomie te bezorgen zodat ze steeds polyvalenter worden. De batterij met een capaciteit van 90 kWh levert de I-Pace een theoretisch rijbereik van 480 kilometer volgens de nieuwe WLTP-cyclus. Die leunt echter dicht aan bij reële rijomstandigheden zodat men daadwerkelijk een goede 400 kilometer ver zal kunnen rijden op een volle batterij. Herladen gaat bovendien vrij snel: aan een snellader is op 45 minuten 80 procent van de batterijen weer gevuld.
In de I-Pace leveren de op de assen bevestigde elektromotoren een vermogen van 400 pk en een koppel van 696 Nm. Daarmee lukt een sprint van 0 naar 100 km/u in 4,8 seconden. Niet slecht. Bovendien zou de I-Pace ook vrij dynamisch moeten rijden dankzij zijn laag zwaartepunt door de lage positie van de batterij en de 50-50 gewichtsverdeling tussen de voor- en achteras.
Daarnaast is de I-Pace ook functioneel in het gebruik met een kofferinhoud van 653 liter en biedt hij uiteraard de nodige infotainmentsnufjes met het Touch Pro Duo systeem. De Jaguar I-Pace verandert van eigenaar voor minstens 78.990 euro.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be