De nieuwe Peugeot 308, die het kersverse logo van het merk inwijdt, is met zijn met 20 mm verlaagd dak en een meer aflopende voorruit gestroomlijnder dan voorheen. Hij is ook groter geworden: 110 mm langer om precies te zijn, met een wielbasis die 55 mm groeide. Voor de passagiers en de kofferruimte is dit goed nieuws. Er wordt 412 liter laadvolume ter beschikbaar gesteld, of 361 liter als je een hybride koopt.
i-Cockpit
Opnieuw tekent de befaamde i-Cockpit met een klein stuurwiel – dat heel laag is geplaatst – present. Het digitale instrumentenpaneel wordt gevormd door een 10-inch scherm, net als het infotainmentsysteem dat gebruik maakt van de spraakassistent “Ok Peugeot”. Zoals verwacht, beschikt de 308 over moderne rijhulpmiddelen, alsook over de nieuwste technologie inzake connectiviteit.
Twee plug-in hybrides
Klanten kunnen kiezen uit vijf motorisaties, waaronder twee plug-in hybrides die een 1.2-liter turbobenzinemotor met een 81 kW-elektrocentrale combineren. Gecombineerd wordt er 180 of 225 pk ontwikkeld. Wat de benzines betreft, is de 1.2 beschikbaar met 110 en 130 pk, terwijl de enige diesel – een 1.5 – 130 pk belooft. Later zou een straffere PSE-versie met vierwielaandrijving kunnen verschijnen, in navolging van de 508 PSE die we al getest hebben, al spreken sommige bronnen dit tegen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be