De nieuwe Golf R wordt nog steeds aangedreven door een 2-liter turbobenzine, die dus werd overgenomen van het oude model, al stijgt zijn vermogen wel met 20 pk, met 320 pk en 420 Nm koppel als hoogtepunten. Verzetswissels worden – ook nog steeds – door een DSG 7-automaat verzorgd.
0 tot 100 km/u? Dat lukt in 4,7 seconden, terwijl de topsnelheid netjes 250 km/u bedraagt. Wil je sneller kunnen, tot 270 km/u om precies te zijn, dan moet je het ‘Performance Pack’ bestellen waarin de zonet vermelde driftmodus begrepen zit. Daarnaast kan je onder je kersverse Golf R knappe 19-duimsvelgen of een uitlaatsysteem van Akrapovic laten installeren, voor een wat meer indrukwekkende soundtrack. En voor wie dat nog niet volstaat, is deze vierwielaandrijver voor het eerst in zijn carrière voorzien van Torque Vectoring om bochtenwerk vlotter te doen verlopen, én staat er een ‘Special Mode’ op, met instellingen speciaal voor de Nürburgring, waardoor je daar in vergelijking met de vorige Golf R tot 17 seconden zou moeten kunnen besparen. Alweer netjes.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be