Polestar 2 duurder dan Porsche Cayman

Met de gloednieuwe 2 wil Polestar het opnemen tegen de Model 3 van Tesla. Zijn prijs voor België is in ieder geval bekend. Hij blijkt duurder dan de basisversie van laatstgenoemde, en zelfs een beetje prijziger dan een Porsche Cayman.

Polestar 2 duurder dan Porsche Cayman

De aandrijving van de Polestar 2 bestaat uit twee elektromotoren, één op de vooras en één op de achteras. Samen leveren ze een vermogen van 408 pk en een koppel van 660 Nm, goed voor een 0-100 km/u-sprinttijd van 4,7 seconden. Even terzijde: da’s 0,6 seconden sneller dan een Porsche 718 Cayman zonder en exact even snel als dezelfde Cayman met een Sport Chrono-pakket. De Polestar beschikt – in tegenstelling tot eender welke Cayman – over vierwielaandrijving. Zijn 78 kWh-batterij belooft een bereik tot 470 kilometer (WLTP), meer dan de 412 km van de ruim 110.000 euro kostende Porsche Taycan, om toch maar in het thema te blijven.

Praktisch?

De koffers van de Polestar 2 slikken 405 liter (achteraan) en 35 liter (vooraan). Een dakkoffer tot 75 kg kan ook – maar is slecht voor de aerodynamica en dus het stroomverbruik – en hij kan ook 1.500 kg slepen.

Android infotainment

Dit systeem zit erin geïntegreerd, met daarin Google Assistant, die gebruikerscommando’s in verschillende talen begrijpt, Google Maps (realtime up-to-date informatie) en de Google Play Store, met een compleet assortiment geoptimaliseerde apps.

Prijs?

Om de Polestar 2 te bestellen, heb je 59.800 euro nodig. De eerste leveringen worden tegen de zomer verwacht. Het optionele ‘performance pack’ kost trouwens 6.000 euro en bevat Öhlins DFV-dempers, Brembo-remmen, 20-duimers en gouden details her en der.

“Waterstof? Slimme merken investeren er niet in…”