Als reactie op “veranderende verwachtingen van klanten” heeft Smart besloten om een plug-inhybrideversie van de #5 SUV aan te bieden. Deze plotse ommekeer valt ongetwijfeld te verklaren door de tegenvallende verkoop van elektrische auto’s in bepaalde markten zoals China. Smart is nu een joint venture van Mercedes en Geely en heeft de niche van de kleine stadswagens verlaten om zich te concentreren op SUV’s met batterijen.
Meer dan 100 km rijbereik
De Smart #5 is gebaseerd op het SEA-platform van de Geely-groep. De PHEV-versie gebruikt andere technische componenten. Geen probleem, want de onderdelenbank van de Chinese fabrikant biedt talloze mogelijkheden. Het zou hier gaan om een 110 pk sterke 1.5 benzinemotor, gecombineerd met een elektrische aandrijflijn van 215 pk. De actieradius in 100% elektrische modus zou meer dan 100 km bedragen, met een accucapaciteit van 19,1 kWh.
Advertentie – lees hieronder verder
Meerdere elektrische versies
In afwachting van de Smart #5 plug-inhybride, wordt de elektrische versie dit jaar al beschikbaar. Die heeft een architectuur met 800 volt en biedt een rijbereik van maximaal 700 km. Twee achterwielaangedreven modellen met 340 en 363 pk staan in de catalogus, net als twee versies met twee motoren, goed voor respectievelijk 587 en 646 pk in de Brabus-versie. De prijzen van de Smart #5, waarvan de eerste leveringen nog moeten plaatsvinden, zijn nog niet bekendgemaakt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be