Volgens Volkswagen is de Taigo de allereerste SUV-coupé in het B-segment. Wij zien er trekjes van de Polo in, wat niet zo vreemd is aangezien laatstgenoemde zijn basis deelt – samen met de T-Cross – alsook het interieur.
Zijn schuin aflopende daklijn is hip en trendy, al zorgt die begeerde vormgeving voor een verminderd koffervolume. In de T-Cross kan je 455 liter kwijt, in de Taigo maar 438 liter. Zijn wielbasis is evenwel een tikkeltje langer dan die van zowel de T-Cross als de Polo.
Advertentie – lees hieronder verder
Dus… een hoge Polo?
Eens achter het stuur is er, afgezien van de kleurkeuze, geen verschil met de Polo. De Taigo adopteert ook alle nieuwe systemen van de net genoemde stadswagen, zoals de MIB3-infotainment gekoppeld aan een 6,5-inch of een optioneel 9,2-inch touchscreen met draadloze Apple CarPlay en Android Auto. Als optie kan de klant aanraakgevoelige klimaatregeling en het IQ.Drive-pakket bestellen. Het laatstgenoemde pakket verzamelt een hoop rijhulpsystemen.
Alleen benzinemotoren
Diesel is passé, en dus is de keuze beperkt tot twee benzinemotoren: een 1.0 TSI (drie cilinders, turbo, 95 of 110 pk) en een 1.5 TSI (vier cilinders, turbo, 150 pk). De minst krachtige éénliter is sowieso aan een manuele vijfbak gepaard, de overige motorisaties aan ofwel een manuele zesbak of een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling.
Vanaf volgend jaar op de oprit
Hoewel de prijzen voor België nog niet bekend werden gemaakt, wordt geopperd dat de eerste Europese leveringen begin volgend jaar zullen plaatsvinden.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be