Inmiddels zijn de vernieuwde modellen van de Citroën Berlingo, de Peugeot Rifter en de Opel Combo al goed ingeburgerd, terwijl de gloednieuwe VW Caddy (V) eind 2020 aan zijn carrière begint. De nieuwe Renault Kangoo, die nog steeds in Maubeuge wordt gebouwd, heeft een heel ander uiterlijk waardoor hij veel moderner oogt maar ook door het Easy Side Access systeem kan hij innoveren.
De zijdelingse toegang tot de ultralichte laadruimte wordt ergonomischer omdat er geen centrale deurstijl meer is. Zo heeft de gebruiker wanneer hij de rechter schuifdeur en de passagiersdeur opent, een laadopening van ruim 1,40 m breed. Dit is niet alleen handig om passagiers te laten in- en uitstappen, het is even interessant om grote objecten in de laadruimte te laden. Daarnaast Renault belooft een doorgedreven modulair interieur. Op details hierover is het nog even wachten want de constructeur onthult vooralsnog geen foto’s van de binnenkant. We weten al wel dat Kangoo in twee koetswerklengtes beschikbaar zal zijn. De gewone Kangoo zal een nuttig laadvolume bieden van 3,3 tot 3,9 m³ en in de Kangoo Maxi kan je van 4,2 tot 4,9 m³ laden.
Het motoraanbod omvat benzine-, diesel- en elektromotoren en naast de versie voor personenvervoer zoals op de bijgevoegde foto, zal er uiteraard ook een bestelwagenversie volgen die ‘Renault Express’ wordt gedoopt.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be