Aston Martin Virage
De Aston Martin Virage, geproduceerd tussen 2011 en 2012, was een soort compromis tussen de DB9 en de DBS. Aangedreven door een 6-liter V12-motor van 490 pk was de Virage verkrijgbaar als 2-zits coupé of 2+2, en als Volante cabriolet. Hij liep een beetje verloren in het assortiment en verkocht maar 1.000 stuks.
Lamborghini Silhouette
De Lamborghini Silhouet was voornamelijk bedoeld voor de Amerikaanse markt en werd door Bertone ontworpen met de strenge veiligheidsnormen van het Nieuwe Continent in het achterhoofd. Onder de motorkap lag een V8 van aluminium die 260 pk produceerde. Tussen 1976 en 1979 werden er maar 53 van verkocht.
Advertentie – lees hieronder verder
Caterham 21
De Caterham 21 kwam er in 1994 als een soort “comfortabele” Seven. Onder zijn kap was plaats voor één van vier motoren, 115 tot 230 pk sterk. Dat deze Brit geen succes werd, had te maken met zijn prijs (duurder en minder efficiënt dan een Zeven), maar vooral ook met de komst van een zekere Lotus Elise, die beter én goedkoper was. Van de 21 werden amper 49 eenheden geproduceerd.
Lotus Europa S
Afgeleid van de Lotus Elise, moest de Europa S het antwoord vormen van de Britse fabrikant op de Porsche Cayman. Ondanks een motor van 200 pk (225 voor de SE-versie) overtuigde hij niet. Tussen 2006 en 2010 zijn er slechts 456 exemplaren van verschenen.
Maybach 57 en 62
In 2002 besloot DaimlerChrysler om het vergeten luxemerk Maybach te herlanceren met de 57 en de 62 (een verwijzing naar de lengte). In feite waren dit verlengde S-Klasses die voor veel te veel geld werden verkocht. Maybach kon er iets meer dan 3000 stuks van slijten, wat beneden de verwachten lag. Bovendien: wie ‘Maybach’ hoorde, dacht “ultieme Mercedes S-Klasse”, en dat was helemaal niet de bedoeling…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be