Met de tweede ontwikkelingsfase stijgt het vermogen van de 3 liter zescilinder-in-lijn biturbo van 444 pk (450 PS / 331 kW) naar 542 pk (550 PS / 405 kW), en neemt het maximumkoppel toe van 550 Nm tot 740 Nm. Meteen werd de snelheidsbegrenzer ontkoppeld, waardoor de M2 CS piekt boven 280 km/u.
Voor wie deze 542 pk toch een beetje teveel van het goede vindt voor zijn M2 CS, biedt Dahler eveneens een Stage 1 motortuning aan. Dan moeten de 513 pk (520 PS / 382 kW) en 516 lb-ft (700 Nm) van de turbomotor volstaan om naar de maximumsnelheid van 188 mph (302 km/u) te suizen, want ook deze versie wordt aangeboden zonder snelheidsbegrenzer.
Over de nieuwe sprintwaarden van 0 tot 96 km/u wordt niet gepiept, maar weet dat de standaard M2 CS deze klus al klaart in 4 seconden met de manuele zesbak, of in 3,8 seconden als de DCT-bak met zeven verhoudingen is voorzien.
Dahler voorziet eveneens een nieuw uitlaatsysteem, een verlaagde ophanging met schroefveren voor de M2 CS, evenals ultralichte gesmede lichtmetalen velgen met de afmetingen 9×20” vooraan en 10,5×20” achteraan, geschoeid met Michelin-rubbers en verkrijgbaar in verschillende tinten.
Voor circuitliefhebbers heeft Dahler nog andere onderdelen voor de M2 CS in petto, zoals racestoelen en een rolkooi. Meer informatie over de prijzen van al deze aanpassingen krijg je rechtstreeks bij de Zwitserse tuner.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be