De Supra in kwestie is van 1994 en wordt verhandeld door het bekende Amerikaanse veilinghuis Barrett-Jackson. Voor wie niet gelooft dat de bolide effectief gebruikt werd tijdens de opnames van The Fast and the Furious, wordt een echtheidscertificaat voorzien, zoals dat bij dure kunstwerken gebeurt.
Het gaat zoals hierboven aangehaald om één van de Supra’s die werd gebruikt om de ene auto uit de film te belichamen. Zo gaat dat nu eenmaal in zijn werk bij de opnames van actieprenten: je hebt auto’s om mee te stunten, auto’s voor close-ups enzoverder enzovoort. Het exemplaar dat binnenkort wordt geveild, tijdens het weekend van 17 tot 19 juni 2021 om precies te zijn, werd zowel voor interieur- als exterieurshots gebruikt, met als gevolg dat het om een zeer nette wagen gaat. Zo is zijn exterieur in het inmiddels legendarische Candy Orange gespoten, een parelmoerlak die door de Lamborghini Diablo werd geïntroduceerd, en uiteraard ontbreken de “Nuclear Gladiator” stickers niet. Noteer ook 19-duimsvelgen van Dazz Motorsport, een aluminium achtervleugel van APR, een bodykit van Bomex en ga zo maar door.
Automaat
De binnenkant is iets minder druk, maar nog steeds opvallend dankzij de aftermarket-tellers, de kuipjes, het Momo-stuurwiel en dergelijke meer. Het echte werk dus, behalve dan de versnellingspook die de schijn moet opwekken dat het om een handgeschakelde Supra gaat – wat niet het geval is. Weet ook dat deze Japanse sportwagen niet echt getuned is, althans niet op motorisch vlak. Geen immens verlies, denken we dan, want de dubbel geblazen – en illustere – 3-liter 2JZ-GTE levert het aardige vermogen van 320 pk. Zoals hierboven vermeld, is het blok gepaard aan een automaat, preciezer eentje met vier versnellingen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be