Nieuwe technologie

Gedaan met downsizen, we krijgen weer grotere motoren!

Heel wat constructeurs hebben de jongste jaren steeds kleinere turbomotoren op de markt gebracht met de bedoeling om de CO2-emissie naar omlaag te halen. Verschillende merken willen daar vandaag mee ophouden. Persagentschap Reuters geeft aan dat het einde van de downsizing in zicht is. De nieuwe NOx-tests waarbij men in meer realistische rijomstandigheden gaat meten (en die in 2019 worden verwacht) straffen vooral kleinere motoren af. De constructeurs die Reuters bevroeg (Renault, Volkswagen en Opel) moeten op zoek gaan naar andere technische oplossingen. Om de CO2-emissie – die door een grotere cilinderinhoud stijgt – te compenseren, wil men hybride aandrijving gebruiken door een elektromotor toe te voegen. In de toekomst zal de kleinste benzinemotor 1,2 liter meten en een diesel zal minstens 1,5 l groot zijn.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 19 okt. 2016 | Leestijd: 0 min

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon