De Peugeot 2008, op de markt sinds 2019, is met bijna 700.000 verkochte exemplaren een belangrijk model voor het merk. In het midden van zijn levenscyclus ondergaat hij nu een kleine opfrisbeurt. Esthetisch verschijnt het nieuwe merklogo in een nieuwe honingraatgrille. Naast enkele kleine detailaanpassingen zien we ook een nieuwe lichtsignatuur die de achterzijde extra persoonlijkheid geeft.
Advertentie – lees hieronder verder
Technologische update
Nieuwe zetels geven het interieur een zeker cachet en een centraal scherm van 10 duim is nu standaard. Het multimediasysteem werd uitgebreid met nieuwe functies, terwijl het dashboard een nieuwe 3D-weergave heeft.
Groter rijbereik
Het belangrijkste nieuws is echter de aangepaste e-2008, goed voor zo’n 10 procent van de totale verkoop van het model. Het vermogen stijgt van 136 naar 156 pk, terwijl de accucapaciteit nu 55 kWh bedraagt (vroeger 50 kWh). Peugeot kondigt een rijbereik van 406 km aan, tegenover 345 km voor de facelift. Bij de verbrandingsmotoren verandert er niets. De 2008 is dus nog altijd leverbaar met de 1.2 PureTech (100 en 130 pk) en de 1.5 BlueHDI (130 pk). Volgend jaar wordt een hybrideversie met 136 pk verwacht.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be