De Toyota Supra is op de markt sinds 2019 en werd ontwikkeld door Gazoo Racing, de sportafdeling van de Japanse fabrikant. Hij is gebaseerd op het platform van de BMW Z4 als deel van een overeenkomst tussen de twee constructeurs. Na een succesvolle carrière verlaat de Supra binnenkort de markt. Maar eerst komt er nog een laatste speciale serie: de A90 Final Edition.
Die is geïnspireerd op de racewereld en de Supra GT4. Hij heeft een complete koetswerkkit van carbon, met als meest opvallende element de grote achterspoiler. We zien ook nieuw ontworpen bumpers, zijschorten en grote, matzwarte aluminium velgen met Michelin Pilot Sport Cup 2-banden.
Racesfeer
Het interieur van de Supra A90 Final Edition krijgt Recaro Podium-kuipzetels uit carbon, die uniek zijn omdat de zetel aan de bestuurderskant zwart is en de andere rood. Beide zetels zijn bekleed met Alcantara, net als de middenconsole en enkele interieurdetails.
Advertentie – lees hieronder verder
Veel aanpassingen
Onder de motorkap is de 3.0 zescilinder-in-lijn benzinemotor aangepast. Hij ontwikkelt nu 435 pk en 570 Nm, vergeleken met 340 pk en 500 Nm voor de gewone Supra. Hij wordt gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak en is uitgerust met een titanium Akrapovic-uitlaat voor een vrijer en dieper geluid.
Uiteraard evolueert ook de ophanging met KW-schokdempers en stijvere stabilisatorstangen. Ook werd de camber aangepast. In de kofferbak zijn dan weer metalen verstevigingen aangebracht. Daar houdt het werk nog niet op. De besturing is directer en het differentieel werd aangepast om onderstuur te verminderen. Toyota bouwt slechts driehonderd exemplaren van de Supra A90 Final Edition voor Japan en Europa. De verkoop start begin volgend jaar.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be