In Europa is de BMW 1-reeks altijd populairder geweest dan de 2-reeks. Dat komt onder meer omdat hij praktischer is en daardoor ook geliefder bij bedrijven. Al weerhoudt dat de 2-reeks er niet van om liefhebbers van het merk te verleiden. Mensen die wel vinden dat de Eén goed rijdt maar een dynamischer koetswerk wensen, of een cabriolet. Ieder zijn stijl…
Minder discreet
De vernieuwde 2 heeft standaard LED-verlichting, zowel voor- als achteraan, en de lichten werden hertekend om nog beter binnen de designtaal van BMW te passen. Daarnaast merken we ook een nieuwe vormgeving voor de typische BMW-niertjes in de neus. In vooraanzicht heeft deze coupé nu in ieder geval meer présence dan voor de cosmetische ingrepen…
Een aanraakscherm? Niet nodig!
De boordplank ging ook de vernieuwing in. De binnenkant oogt moderner dan ooit en het multimediasysteem werd eveneens up-to-date gebracht. Al wil dat nog steeds niet zeggen dat BMW voor een aanraakscherm opteert. Enerzijds omdat het scherm te ver opgesteld staat, anderzijds omdat het iDrive-systeem op zich makkelijk genoeg te bedienen is.
Advertentie – lees hieronder verder
En onderweg?
Geen nieuws onder de zon! De BMW 2-reeks is nog steeds zijn sportieve zelf, met plezierige motoren en aangename versnellingsbakken, al vinden we de dieselversies wel een tikkeltje te luidruchtig. En wie de 340 pk sterke, drieliter 6-in-lijn benzinemotor uit de M240i uitprobeert, zal extatisch zijn over zijn lineaire karakter en zijn overschot aan vermogen.
Conclusie
De BMW 2-reeks evoleerde weinig maar voor wie de binnenkant van het pre-faceliftmodel te oubollig is en het koetswerk te braaf, is er nu goed nieuws…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be