De M550d, een diesel, beschikt over 4 turbo's en braakt zomaar eventjes 400 pk en 760 Nm koppel uit. Da's 200 pk minder maar wel 10 Nm meer dan de nieuwe M5, waarvan je HIER het volledige testverslag kan lezen. Sneller uit de voeten is hij niet (0-100 km/u lukt in 4,6 seconden, de M5 doet er meer dan een seconde minder over) maar de hernemingen zijn wel fenomenaal. Ook de (begrensde) topsnelheid van 250 km/u halen, is met deze superbreak een fluitje van een cent.
Alle inspanningen ten spijt, klinkt deze diesel nog steeds als… een diesel. Op dat gebied heeft de M5 een streepje voor. Maar voor dagelijks gebruik(gemak), voor dezelfde look and feel en voor een (veel) lager prijskaartje, kiezen we voor deze M550d Touring xDrive. Bovendien springt deze vierwielaangedrijver een pak zuiniger met brandstof om dan de Über-5, zelfs als is dat diesel. Minder dan 8 l/100 km? Geen probleem! Met de M5, die natuurlijk benzine lust, kan je van zo'n score alleen maar dromen.
Conclusie
De M550d Touring is stukken goedkoper dan een M5 (€ 92.650 tegenover € 119.900), veel ruimer en in de praktijk zal je zeker even snel op je bestemming aankomen. Hij is minder agressief, maar dat is het dan ook.
Klik hier om de BMW M550d xDrive Touring te configureren
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be