Zeker omdat de constructeur enkele weken geleden aankondigde de productie van dieselmodellen te zullen stopzetten. En ook al is het mogelijk om in een volledig elektrische stand te rijden, toch zal het vooral deze E-Hybrid-versie zijn die op langere trajecten een reëel verbruik op het niveau van een diesel zal kunnen bieden.
Met een gasstootje…
Afgaande op de verbruikscijfers volgens de NEDC-cyclus onderscheidt de Cayenne E-Hybrid uit 2018 zich niet van de Cayenne plug-in hybride uit 2014. Maar gelukkig verbeterde het elektrisch rijbereik wel. In theorie is het nu mogelijk tot 44 km afleggen, wat een kleine 35 km in de praktijk betekent, tegenover de 33 theoretische kilometers voorheen. Met dank aan de nieuwe elektrische aandrijving van 100 kW die 43% krachtiger is dan voorheen.
Nu kan men ook enkel met de elektrische motor tot 135 km/u bereiken – reëel en getest ! En in combinatie met de 3.0 V6 turbo van 340 pk biedt de dikste Porsche SUV een zeer interessant koppel van 700 Nm vanaf 1.000 t/min, dus bijna op stationair toerental! Heel wat van zijn technologie komt van de 918 Spyder hypercar, wat inhoudt dat een gasstootje volstaat om de bijna 2,3 ton zware Porsche in beweging te krijgen, ook al laat dat gewicht zich voelen in de bochten. Daarom raden we zeker de Porsche Dynamic Chessis Control (een optie van 3.580€) aan als u een dynamische rijstijl verkiest. Want met zijn gecombineerd vermogen van 462 pk en zijn sprint van 0 tot 100 km/u in amper 5 seconden, gaat de Cayenne E-Hybrid er zeer stevig van door!
Opladen aan een klassiek 230V stopcontact duurt bijna 8 uur. Maar als de standaard lader van 3,6 kW vervangen wordt door de optionele lader van 7,2 kW, kan de batterij in slechts 2,3 uur opgeladen worden aan een 230V stopcontact met 32A.
Advertentie – lees hieronder verder
Besluit
Met de toegenomen elektrische autonomie worden de klanten die echt plichtbewust opladen zeker beloond!
+
Groter elektrisch rijbereik
Ongelooflijk klsuitoppelbereik
Prestaties
–
Steun standaardstoelen
Verbruik en et CO2 identiek aan het oude model (NEDC)
De Cayenne E-Hybrid in cijfers
Motoren : V6 turbobenzine met directe injectie ; 2.995cc ; 340pk tss 5.300 en 6.400 tr/min. ; 450Nm tss 1.340 en 5.300 tr/min. + 100 kW elektromotor bij 2.800 tr/min en 400Nm tss 100 en 2.400 tr/min (gecomb. : 462pk & 700Nm)
Aandrijving : vierwielaandrijving
Versnellingsbak : 8-trapsautomaat
L/b/h (mm) : 4.918/1.983/1.696
Leeggewicht (kg) : 2.295
Koffervolume (l) : 645-1.610
Tankinhoud (l) : 75
0 – 100 km/u (sec.) : 5
Prijs : € 93.025 BTWi
Vermogen : 462 pk
Topsnelheid : 253 km/u
Opg. gem. verbruik : 3,4 l/100km
CO2 : 78 g/km
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be