De fabrikant kondigt een actieradius in elektrische modus van 45 km aan. In de extreme kou gaf de boordcomputer aan dat de batterij vol amper 35 km aankon. Een waarde die weliswaar niet misleidend was want we hebben die kilometers ook effectief kunnen afleggen.
De auto probeert nog steeds in de elektrische modus te starten, die alleen de achterwielen aandrijft. Op de bevroren wegen van Zweden zorgt dit voor prachtige driftsessies. Ecodrifts, als het ware! De accu heeft een capaciteit van 10,4 kWh en nestelt zich onder de achterbank om het koffervolume niet te beperken. De benzinemotor drijft alleen de voorwielen aan en grijpt steeds onmerkbaar in.
4,9 seconden
Eens de twee motoren samenwerken, bedraagt het maximumvermogen 390 pk en sprint deze vierwielaandrijver van 0 tot 100 km/u in amper 4,9 seconden! Onze test resulteerde trouwens in 8,1l/100km en in het (veel) warmere België zal het verbruik een pak lager liggen. Wie bovendien minder dan 45 km aflegt en tussendoor kan opladen, zal geen druppel benzine verspillen.
100% fiscaal aftrekbaar
Advertentie – lees hieronder verder
De basisprijs blijft natuurlijk hoog voor particulieren (€ 58.700 incl. BTW), al is deze plug-inhybride (44g CO2/km) een van de weinige die na 2020 voor 100% fiscaal aftrekbaar blijft…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be