Autonieuws

Porsche Cayenne GTS: zeer krachtig, zonder elektrificatie

De nieuwe GTS is de krachtigste versie van het Cayenne-gamma zonder elektrificatie. Met 500 pk onder de motorkap richt hij zich vooral tot de kenners.

Maxime Hérion Maxime Hérion | Gepubliceerd op 26 apr. 2024 | Leestijd: 1 min

De recent vernieuwde Porsche Cayenne verloor zijn Turbo GT-topversie met verbrandingsmotor. In de plaats kwam de Cayenne Turbo E-Hybrid, die 739 pk ontwikkelt. Voor de liefhebbers lanceert de Duitse constructeur nu een nieuwe topversie die geen hybride is: de GTS.

Macan GTS arriere

Advertentie – lees hieronder verder

Interessante prestaties

De GTS heeft dezelfde 4.0 twin-turbo V8 als de Cayenne S, maar het vermogen stijgt van 474 naar 500 pk (met een koppel van 600 Nm). De prestatiecijfers zijn indrukwekkend, met een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden en een topsnelheid van 275 km/u. De luchtvering van de GTS is ook herzien om de wegligging te verbeteren.

Macan GTS interieur

Leuke uitstraling

Aan de buitenkant verschilt de GTS van de andere versies door 21-duimsvelgen, een voorbumper met grotere luchtinlaten, een volledige koetswerkkit en verduisterde koplampen voor en achter. In het interieur bieden de zetels meer zijdelingse steun en monteert Porsche een GT-stuurwiel. De Cayenne GTS is verkrijgbaar vanaf 150.200 euro of vanaf 153.900 euro in de Coupé-versie.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon