De Tesla Model 3, die in 2019 in Europa op de markt kwam, is een middelgrote elektrisch aangedreven berline die het merk populariseerde, met dank aan de meer betaalbare prijs dan die van de grotere Model S. Helemaal bovenaan het gamma staat de Performance versie, die de basisprincipes van de Long Range variant overneemt maar ook recht heeft op krachtiger motor waarmee hij in 3,3 seconden van 0 tot 100 km/u accelereert en een indrukwekkende topsnelheid van 261 km/u laat optekenen. Dankzij de grote batterij kan hij met één laadbeurt tot 567 km afleggen. Een zeer verdienstelijk cijfer in vergelijking met de concurrentie.
De Amerikaan waar we het vandaag over hebben, bedacht een verrassende oplossing toen hij zijn Tesla Model 3 Performance helemaal leegreed in een gebied waar geen oplaadstations waren, een vervelende situatie. In plaats van een depannagewagen te bellen om zijn auto te takelen, riep hij de hulp in van de eigenaar van een BMW X5 PHEV om zijn elektrische auto te slepen. Hij schakelde vervolgens de maximale regeneratiefunctie van de Tesla in en liet zich gedurende 5 km door de Beierse SUV slepen.
Op deze manier kon hij de batterij voor 9% bijladen tot het systeem oververhit raakte. Uiteindelijk slaagde de Tesla-eigenaar erin een Supercharger te bereiken met nog 4% resterende energie in de batterij.
Wij raden absoluut af om dit zelf uit te proberen, omdat het erg tricky is voor de aandrijving van de elektrische auto. Het is geen toeval dat de batterij van de Tesla al na 5 km oververhit raakte. Als je zonder stroom valt in een regio waar geen laadinfrastructuur is, raden wij aan om gewoon de pechverhelper te bellen voor de nodige bijstand. Vergeet niet dat het als EV-rijder cruciaal is om verplaatsingen steeds zo goed mogelijk te plannen. Alleen zo voorkom je om in een dergelijke situatie terecht te komen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be