In 1999 zorgde de Honda S2000 voor heel wat opschudding onder liefhebbers van sportwagens. De Japanse fabrikant presenteerde een aantrekkelijke tweezitscabriolet geïnspireerd op de betere roadsters uit de jaren 60 en 70. Zijn geheime wapen was een motor die geschiedenis schreef: het viercilinderblok, een 2 liter, ontwikkelde 240 pk, een uitzonderlijk vermogen voor een productiemotor uit die tijd. Met een toerental tot 8.800 tpm spurtte de Honda in een respect afdwingende 6,1 seconden van 0 naar 100 km/u.
Met een dijk van een rijgedrag, een competitiekanon waardig, en een chassis dat precisie predikte, maakte de S2000 aanspraak op de titel van meest begenadigde sportauto op de markt. Bovendien was de S2000 zeer aantrekkelijk geprijsd, een geknipte concurrent voor de duurdere en minder leuke Porsche Boxster. De Honda S2000 bleef tien jaar lang in productie en kende een succesvolle carrière terwijl hij bijna geen verdere ontwikkeling doorliep, met alleen een facelift in 2004. Voor de Amerikaanse en Japanse markt werd de motor vanaf 2005 opgeboord naar 2,2 liter.
Duizelingwekkende prijs
Met een cultstatus onder een grote groep fans van het Japanse merk is de S2000 snel een verzamelobject geworden, waarvan de prijs de afgelopen vijf jaar gestaag is gestegen. Zelfs rechtsgestuurde auto’s, een paar jaar geleden nog te vinden voor 5.000 à 7.500 euro, zijn alleen maar in waarde gestegen. De auto waar we het vandaag over hebben, staat echter veraf van de marktprijzen waar ook ter wereld. De Amerikaanse dealer Vistec R Imports, gespecialiseerd in de import van karakterbakken uit Japan, biedt een heel bijzondere S2000 te koop aan. Het begint al met de bijzondere prijs: 120.000 dollar ofwel 109.902 euro.
Advertentie – lees hieronder verder
Enige ter wereld in zijn soort?
Het model dat deze prijs draagt is er een uit 1999 in een gele tint die hem goed staat. Deze rechtsgestuurde versie, volledig origineel, is zo uitzonderlijk omdat hij in 25 jaar slechts 1.200 kilometer heeft afgelegd. De vorige eigenaar nam zelfs nooit de moeite om het plastic dat de zijschorten beschermt te verwijderen. Deze nieuwstaat maakt deze auto zeker en vast uitzonderlijk. Het dilemma? Is het de moeite waard om met deze S2000 in showroomconditie rond te rijden of is het niet gewoon beter hem zo te laten staan in een verwarmde garage. Voor deze prijs kun je maar beter vooraf weten wat je gaat doen!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be