De Ferrari 250 GTO uit 1962 is een supercar ontworpen voor de autosport. Zijn lichtgewicht koetswerk en 3.0 V12-motor met 300 pk maakten er een winnende auto van. Ferrari bouwde maar 36 exemplaren van de GTO. Het werd al snel de meest begeerlijke Ferrari ooit en zijn waarde is in de loop der jaren blijven stijgen.
Speciaal
De Ferrari 250 GTO chassis 3765 GT is een van de slechts drie exemplaren die uitgerust zijn met een speciale 4.0-motor met een vermogen van 340 pk. Deze auto eindigde als tweede in de 24 Uren van de Nürburgring in 1962, voor hij datzelfde jaar deelnam aan de 24 Uren van Le Mans. Daarna werd hij gerestaureerd en verkocht aan een privérijder.
Advertentie – lees hieronder verder
In dezelfde handen sinds 1985
In 1968 stak de 3765 GT de Atlantische Oceaan over en kwam hij in handen van de Amerikaanse verzamelaar James Jaeger. Die restaureerde de auto en in 2011 won de Ferrari de eerste prijs op de prestigieuze Amelia Island Concours d’Elegance. Transacties met Ferrari 250 GTO’s zijn zeldzaam en de laatste die in 2018 op een veiling werd verkocht, bracht iets meer dan 45 miljoen euro op. Dat lees je goed… De Ferrari 250 GTO chassis 3765 GT die RM Sotheby’s op 13 november aanbiedt, zou logischerwijs dat bedrag moeten opbrengen. Er gaan echter geruchten dat het uiteindelijke bod nog een pak hoger kan uitvallen. We zullen het zien over twee weken…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be